Przejdź do treści Wyszukiwarka Kontakt
TDTNadzór rynkuAkcje serwisowe

Akcje serwisowe

Ważne

Akcje serwisowe

Dotyczy producentów: powiadomienia o podjętych przez producentów akcjach serwisowych należy kierować od dnia 3 lutego 2025 r. do Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego na adres:

Transportowy Dozór Techniczny

ul. Puławska 125, 02-707 Warszawa

lub

na adres e-mail Wydziału Nadzoru Rynku TDT: nadzor.rynku@tdt.gov.pl.

MarkaModelNumer akcji serwisowejNumer homologacjiOkres produkcjiOpis usterkiProdukt niebezpieczny/niezgodny
VolvoS60, V60, S90, V90, V90CC, S90L, XC60 and XC90R10289e4*2007/46*0929*11
e4*2007/46*0929*12
e4*2007/46*1067*07
e4*2007/46*1067*08
e4*2007/46*1220*05
e4*2007/46*1220*06
e4*2007/46*1315*06
e4*2007/46*1315*07
e4*2007/46*1315*08
e4*2007/46*1315*09
2020-2021Badania Volvo Cars wykazały, że pedał hamulca w pojazdach, których dotyczy problem, mógł nie zostać zamontowany zgodnie ze specyfikacją producenta. Może to prowadzić do nieprawidłowości w działaniu hamulca lub całkowitego braku działania hamulca zasadniczego. Elektryczny hamulec postojowy będzie nadal działał i może być użyty do zatrzymywania pojazdu.Produkt niebezpieczny (RAPEX)
ToyotaProace, Proace EV, Proace Verso, Proace Verso EVCI24-057e2*2007/46*0537*20
e2*2007/46*0538*24
e2*2007/46*0538*25
29.08.2024 - 01.10.2024Istnieje możliwość, że pojazdy objęte przedmiotową akcją serwisową wyposażone są w mocowania przednich i/lub tylnych siedzeń pasażera, które mogą mieć zmniejszoną wytrzymałość. Spowodowane jest to zastosowaniem nakrętek mocujących z gwintem niezgodnym ze specyfikacją. W rezultacie taki stan może doprowadzić do nieoczekiwanego przesunięcia fotela w razie kolizji i zwiększyć ryzyko wystąpienia obrażeń.Produkt niebezpieczny (RAPEX)
VolkswagenCrafter Grand California76AFe1*2007/46*1935*
e1*2007/46*1953*
08.01.2024 - 06.08.2024Ewentualne nieszczelności w instalacji gazowej nie są prawidłowe wykryte w procesie produkcyjnym. Przyczyną mogą być wycieki gazu eksplozja, pożar lub obrażenia osób postronnych.Produkt niebezpieczny (RAPEX)
ToyotaHighlander24SD-129e6*2018/858*00001*00
e6*2018/858*00001*01
e6*2018/858*00001*02
e6*2018/858*00001*03
06.12.2019 - 12.01.2024Przedmiotowe pojazdy wyposażone są w siedzenia drugiego rzędu składane w proporcji 60/40. Zostały one skonstruowane z ramy zawierającej środkową belkę oparcia. Niektóre punkty siedzenia 40%, na końcach przedmiotowej belki, mogły nie zostać wyprodukowane z minimalnym promieniem spełniającym wymagania dokumentu UN ECE R.21. Opisana środkowa belka (wraz z końcami) pokryta jest pianką. Jeśli jednak do zderzenia dojdzie, gdy oparcie siedzenia jest schowane w 60% lub 40%, a pozostała część nie, możliwe jest, że pasażer z tyłu pojazdu może zetknąć się z ramą oparcia siedzenia wyprodukowaną z nieprawidłowym promieniem zakończenia (który znajduje się pod pianką). W takiej sytuacji może wystąpić zwiększone ryzyko obrażeń osób znajdujących się z tyłu pojazdu.Produkt niebezpieczny (RAPEX)
RenaultDUSTER III0EGGe19*2018/858*00001*1209.11.2023 - 11.07.2024Odłączenie złącza R107, które mogło nie zostać odpowiednio zabezpieczone fabrycznie, może spowodować utratę połączenia elektrycznego pomiędzy silnikiem a okablowaniem kabiny kierowcy. W rezultacie kierowcy mogą doświadczyć utraty przyczepności, zmniejszonego wspomagania kierownicy oraz nieprawidłowego działania poduszek powietrznych, czujników parkowania i hamulców. Może to zwiększyć ryzyko wypadków i obrażeń.Produkt niebezpieczny (RAPEX)
Volvo S60, V60, S90, V90, V90CC, S90L, XC60 and XC90 R10289 e4*2007/46*0929*11
e4*2007/46*0929*12
e4*2007/46*1067*07
e4*2007/46*1067*08
e4*2007/46*1220*05
e4*2007/46*1220*06
e4*2007/46*1315*06
e4*2007/46*1315*07
e4*2007/46*1315*08
e4*2007/46*1315*09
2020 r - 2021 r. Badania Volvo Cars wykazały, że pedał hamulca w pojazdach, których dotyczy problem, mógł nie zostać zamontowany zgodnie ze specyfikacją producenta. Może to prowadzić do nieprawidłowości w działaniu hamulca lub całkowitego braku działania hamulca zasadniczego. Elektryczny hamulec postojowy będzie nadal działał i może być użyty do zatrzymywania pojazdu. Produkt niebezpieczny (RAPEX)
Toyota Proace, Proace EV, Proace Verso, Proace Verso EV CI24-057 e2*2007/46*0537*20
e2*2007/46*0538*24
e2*2007/46*0538*25
29.08.2024 r - 01.10.2024 r. Istnieje możliwość, że pojazdy objęte przedmiotową akcją serwisową wyposażone są w mocowania przednich i/lub tylnych siedzeń pasażera, które mogą mieć zmniejszoną wytrzymałość. Spowodowane jest to zastosowaniem nakrętek mocujących z gwintem niezgodnym ze specyfikacją. W rezultacie taki stan może doprowadzić do nieoczekiwanego przesunięcia fotela w razie kolizji i zwiększyć ryzyko wystąpienia obrażeń. Produkt niebezpieczny (RAPEX)
Volkswagen Crafter Grand California 76AF e1*2007/46*1935*
e1*2007/46*1953*
08.01.2024 r - 06.08.2024 r. Ewentualne nieszczelności w instalacji gazowej nie są prawidłowe wykryte w procesie produkcyjnym. Przyczyną mogą być wycieki gazu eksplozja, pożar lub obrażenia osób postronnych. Produkt niebezpieczny (RAPEX)
Toyota Highlander 24SD-129 e6*2018/858*00001*00
e6*2018/858*00001*01
e6*2018/858*00001*02
e6*2018/858*00001*03
06.12.2019 - 12.01.2024 Przedmiotowe pojazdy wyposażone są w siedzenia drugiego rzędu składane w proporcji 60/40. Zostały one skonstruowane z ramy zawierającej środkową belkę oparcia. Niektóre punkty siedzenia 40%, na końcach przedmiotowej belki, mogły nie zostać wyprodukowane z minimalnym promieniem spełniającym wymagania dokumentu UN ECE R.21. Opisana środkowa belka (wraz z końcami) pokryta jest pianką. Jeśli jednak do zderzenia dojdzie, gdy oparcie siedzenia jest schowane w 60% lub 40%, a pozostała część nie, możliwe jest, że pasażer z tyłu pojazdu może zetknąć się z ramą oparcia siedzenia wyprodukowaną z nieprawidłowym promieniem zakończenia (który znajduje się pod pianką). W takiej sytuacji może wystąpić zwiększone ryzyko obrażeń osób znajdujących się z tyłu pojazdu. Produkt niebezpieczny (RAPEX)
Renault DUSTER III 0EGG e19*2018/858*00001*1209.11.2023 - 11.07.2024 r. Odłączenie złącza R107, które mogło nie zostać odpowiednio zabezpieczone fabrycznie, może spowodować utratę połączenia elektrycznego pomiędzy silnikiem a okablowaniem kabiny kierowcy. W rezultacie kierowcy mogą doświadczyć utraty przyczepności, zmniejszonego wspomagania kierownicy oraz nieprawidłowego działania poduszek powietrznych, czujników parkowania i hamulców. Może to zwiększyć ryzyko wypadków i obrażeń. Produkt niebezpieczny (RAPEX)
BMW 5series, i5, iX 0065020500, 0065030500 e1*2018/858*00316*
e1*2018/858*00360*
e1*2018/858*00317*
e1*2018/858*00109*
9.10.2024 r - 18.10.2024 r Kampania serwisowa sprowadzająca się do wymiany elastycznego przewodu paliwowego na zmodyfikowany. W szczególnych warunkach eksploatacyjnych, na skutek niewłaściwego montażu przewodu paliwowego może wystąpić jego niepożądane wygięcie powodujące kontakt z oudową pochłaniacza par paliwa. Zaistniała sytuacja może prowadzić w ekstremalnych przypadkach do przetarcia przewodu paliwowego i w efekcie końcowym wycieku paliwa. W związku z zaistniałą sytuacją producent zdecydował się na wymianę elastycznego przewodu paliwowego na zmodyfikowany. Produkt niebezpieczny (RAPEX)
Mini Cooper, Aceman 0061970800 e1*2018/858*00347*
e1*2018/858*00382*
29.01.2024 r - 28.11.2024 r Akumulator mógł nie zostać wyprodukowany zgodnie ze specyfikacją. W niektórych sytuacjach nie można wykluczyć, że tak nieprawidłowe działanie doprowadzi do zwarcia wysokiego napięcia bateria. W mieście może dojść do pożaru pojazdu, nawet gdy jest on zaparkowany niezwykle rzadkie przypadki. dlatego może wystąpić awaria akumulatora wysokonapięciowego Produkt niebezpieczny (RAPEX)
BMW X3 0012350600 e1*2018/858*00409 Usterka dotyczy połączenia dynamostartera. Jeden z przewodów 48 V dynamostartera może być nieprawidłowo przykręcony. Objawia się to problemami ze stykiem oraz wzrostem rezystancji kontaktowej w połączeniu śrubowym. Może to spowodować miejscowe przegrzanie, a nawet pożar pojazdu lub wyłączenie silnika podczas jazdy. Produkt niebezpieczny (RAPEX)
BMW 0051070600: X3 (G01), X3 M (F97), 0041340200: X1 (U11), 0051070600, 0041340200 0051070600:
e1*2007/46*1797
e1*2007/46*1988
0041340200:
e1*2018/858*00153
0051070600 – Wymiana złącza śrubowego szyny do mocowania w bagażniku. Usterka dotyczy mocowania szyn w bagażniku. Kontrole wykazały, że przy wcześniejszej naprawie mocowania szyn w bagażniku użyto części, które nie w każdym przypadku zapewniają bezpieczne złącze śrubowe. W poważnych okolicznościach prowadzących do wypadku nie można wykluczyć, że szyny do mocowania mogą się przesunąć, a zatem istnieje dodatkowe potencjalne ryzyko powstania obrażeń ciała. 0041340200 – Kontrola słupka B U11. Usterka dotyczy słupka B z lewej i z prawej strony. Do produkcji użyto częściowo niewłaściwego materiału do wzmocnienia słupka B. W przypadku uderzenia bocznego może to prowadzić do zmienionej charakterystyki zderzenia i nie można wykluczyć zwiększonego ryzyka powstania obrażeń ciała u pasażerów. Produkt niebezpieczny (RAPEX)
Mazda MX-5 AS001A e5*2007/46*0069 28.11.2023 r - 20.09.2024 r W przedmiotowych pojazdach, podczas cofania pojazdem, przeszkody mogą nie zostać prawidłowo wykryte z powodu nieodpowiedniego oprogramowania w module wspomagania parkowania, co może powodować opisane poniżej problemy, zwiększając ryzyko wypadku. a) Obecność przeszkody i odległość od przeszkody może nie być prawidłowo komunikowana przez wyświetlacz lub dźwięk ostrzegawczy. Uwaga: Objęty stan nie jest zgodny z regulaminem ONZ nr 158 "Świadomość niechronionych użytkowników dróg znajdujących się za pojazdami podczas cofania". b) System inteligentnego wspomagania hamulców (SBS) [funkcja wykrywania do tyłu] może nie działać prawidłowo. O możliwym niebezpieczeństwie może nie powiadamiać ekran lub dźwięk ostrzegawczy, a sterowanie hamulcami może nie być wykonywane prawidłowo. Produkt niebezpieczny (RAPEX)
Renault Kangoo III 0EKL e2*2018/858*00001*13
e2*2018/858*00002*14
18.10.2024 r - 29.10.2024 r Możliwy brak zamontowania osi w jednym lub kilku zawiasach drzwi tylnych uchylnych, co może spowodować poluzowanie się drzwi i/lub wystąpienie korozji w miejscu zamontowania zawiasów. Produkt niebezpieczny (RAPEX)
Land Rover Defender V8 S/C 5.0L N977 e5*2007/46*0092*10
e5*2007/46*0092*10
2025 r. w niektórych pojazdach Land Rover Defender V8 S/C 5.0L z lat modelowych 2025 do 2026 zidentyfikowano nieprawidłowy zestaw ustawień Trybu Dynamicznego wskutek czego jazda z włączonym Trybem Dynamicznym nie zapewnia odpowiedniej stabilności i sztywności układu zawieszenia ani odpowiedniej kontroli stabilności. W związku z powyższym istnieje zwiększone ryzyko utraty kontroli nad pojazdem i wypadku. Zidentyfikowane pojazdy nie powinny posiadać skonfigurowanej opcji Trybu Dynamicznego. Produkt niebezpieczny (RAPEX)
Hyundai H1/Grand Starex (TQ) 41D185 e4*2001/116*0129
e4*2007/46*0091
18.08.2010 r. - 22.11.2018 r. W niektórych pojazdach może dojść do zwarcia elektrycznego w skrzynce przyłączeniowej w komorze silnika na skutek uszkodzenia osłony przewodu po nadmiernym wzroście temperatury w miejscu mocowania zacisków. Produkt niebezpieczny (RAPEX)
Hyundai Ix35 (EL) 41DC27 e11*2007/46*0104
e11*2007/46*0192
13.01.2010 r. - 07.11.2013 r. W niektórych egzemplarzach pojazdów może dojść do przedostania się płynu hamulcowego do płytki PCB na skutek zmian fizycznych w pierścieniach O-ring spowodowanych zanieczyszczeniami płynu hamulcowego wilgocią, brudem lub rozpuszczonymi metalami. W konsekwencji stwarza to ryzyko zwarcia elektrycznego w obwodzie modulatora HECU. Użytkownicy mogą sprawdzić na podstawie VIN na stronie internetowej przedstawiciela producenta, czy posiadany przez nich samochód jest objęty akcją naprawczą: https://www.hyundai.com/pl/pl/serwis/serwis/dla-klientow-hyundai/akcje-przywolawcze.html Produkt niebezpieczny (RAPEX)
Honda Pilot 6AY 01.2023 r - 07.2024 r Wykryto awarię kontroli momentu obrotowego z powodu nieprawidłowego oprogramowania FI-ECU dostawcy. Może zapalić się kontrolka MIL lub dojść do zgaśnięcia silnika. Usterka ta może naruszać kilka przepisów dotyczących diagnostyki pokładowej (OBD). Możliwe jest niespodziewane zgaśnięcie silnika i utrata siły napędowej podczas jazdy. W przypadku awarii OBD mogą wystąpić objawy niezgodne z obowiązującymi przepisami. Produkt niebezpieczny (RAPEX)
KIA EV6 (CV) 241041 e9*2018/858*11073*00,
e9*2018/858*11073*01
e9*2018/858*11073*02
e9*2018/858*11073*03
e9*2018/858*11073*04
20.04 2021 r-. 28.02.2024 r. Kia stwierdziła problem związany ze zintegrowaną jednostką sterującą ładowaniem (ICCU), która może z czasem ulec uszkodzeniu w wyniku chwilowego wysokiego napięcia oraz cykli termicznych. Uszkodzony moduł ICCU nie jest w stanie ładować akumulatora 12 V, który może się stopniowo rozładowywać podczas jazdy, co powoduje stopniowe zmniejszanie się mocy napędowej pojazdu. W przypadku zignorowania komunikatów i ostrzeżeń związanych ze stanem rozładowywania akumulatora i kontynuowania jazdy pojazdem w trybie zmniejszonej mocy, może ostatecznie nastąpić całkowita utrata mocy napędowej, co może skutkować potencjalnym wypadkiem. Produkt niebezpieczny (RAPEX)
Citroen, DS. C3, DS3 NQ3 24.09.2008 r. - 21.02.2017 r. (C3), 05.12.2008 r - 30.05.2019 r (DS3) W zgłaszanych pojazdach Citroën C3 i DS3 może wystąpić po pewnym czasie użytkowania ryzyko wadliwego działania poduszek powietrznych kierowcy i pasażera TAKATA. Preparat będący propelentem użyty do produkcji poduszki powietrznej kierowcy, a częściowo także pasażera może ulegać zmianom w miarę upływu czasu oraz narażenia na bardzo wysoką temperaturę/wilgotność. W przypadku kolizji, gdy napełniacz poduszki powietrznej zostanie uruchomiony, generowanie gazu może następować szybciej niż zaprojektowano. Takie potencjalne uwolnienie większej energii może prowadzić do odłączenia metalowych fragmentów od ulegającego rozerwaniu napełniacza, a części te mogą polecieć w kierunku kierowcy/pasażerów pojazdu. W skrajnym przypadku może to doprowadzić do poważnych obrażeń lub utraty życia. Produkt niebezpieczny (RAPEX)
Honda CR-V, ZR-V, Civic, Civic Type-R 6JP 08.2021 r. - 08.2024 r. Producent odkrył, że zmniejszenie ilości smaru w obszarze zazębienia koła ślimakowego w przekładni EPS może zwiększyć opór ślizgowy, co powoduje większe wahania momentu obrotowego podczas skręcania kierownicą. Może to skutkować nietypowym hałasem lub niebezpiecznym blokowaniem kierownicy podczas manewrowania. Produkt niebezpieczny (RAPEX)
Kia Carens 241155 e4*2007/46*0633*01
e4*2007/46*0633*02
e4*2007/46*0633*04
e4*2007/46*0633*05
e4*2007/46*0633*06
e4*2007/46*0633*07
e4*2007/46*0633*08
28.08.2012 r. - 23.07.2018 r. Kia zidentyfikowała problem związany z hydrauliczno-elektroniczną jednostką sterującą (Hydraulic Electronic Control Unit - HECU). Awaria występuje w jednostkach HECU w pojazdach, które są wyposażone w układy zapobiegające blokowaniu kół (ABS) i elektroniczną kontrolę stabilności trakcji (ESC). Podstawową przyczyną jest wyciek płynu hamulcowego, który może doprowadzić do zwarcia elektrycznego w trakcie eksploatacji pojazdu, powodując przeciążenie elektryczne w module ABS. Stan ten może spowodować incydent termiczny w komorze silnika, niezależnie od tego, czy pojazd jest zaparkowany, czy jest w ruchu. Objawem w pojazdach dotkniętych problemem może być zapalona kontrolka ostrzegawczą, awarii (MIL) i/lub kontrolka ABS, a także dym oraz zapach spalenizny wydobywający się z komory silnika i podzespołów HECU. Produkt niebezpieczny (RAPEX)
Kia Niro 241123 , KRE24-17-P060-DE EV e4*2007/46*1139*12 20.07.2021 r. - 22.02.2022 r. Kia zidentyfikowała problem związany z wtyczką bezpieczeństwa baterii wysokiego napięcia. Z upływem czasu powierzchnie styku wtyczki bezpieczeństwa baterii wysokiego napięcia mogą powodować zwiększoną oporność elektryczną, co może prowadzić do ich przegrzania i stopienia. W niektórych przypadkach może to spowodować utratę mocy napędowej pojazdu lub, w rzadkich przypadkach, pożar. W pojazdach, których to dotyczy, może zapalić się lampka ostrzegawcza i komunikat „Sprawdź układ pojazdu elektrycznego”, a także w pojeździe może pojawić się zapach stopionego plastiku i/lub widoczny dym. Problem ten jest związany z wadą produkcyjną zacisku wtyczki (żeński-żeński). Produkt niebezpieczny (RAPEX)
Suzuki AN400A M3, M4, M5 97K3 e6*168/2013*00067*05 09.09.2022 r. - 19.07.2024 r. Kampania serwisowa sprowadzająca się do wymiany elastycznego przewodu paliwowego na zmodyfikowany. W szczególnych warunkach eksploatacyjnych, na skutek niewłaściwego montażu przewodu paliwowego może wystąpić jego niepożądane wygięcie powodujące kontakt z oudową pochłaniacza par paliwa. Zaistniała sytuacja może prowadzić w ekstremalnych przypadkach do przetarcia przewodu paliwowego i w efekcie końcowym wycieku paliwa. W związku z zaistniałą sytuacją producent zdecydował się na wymianę elastycznego przewodu paliwowego na zmodyfikowany. Produkt niebezpieczny (RAPEX)
Jeep Wrangler, Gladiator 19A 23.08.2017 r. - 16.02.2023 r. Tarcie może spowodować przegrzanie tarczy dociskowej sprzęgła, co może doprowadzić do nieoczekiwanego pęknięcia tarczy dociskowej. Pęknięcie tarczy dociskowej może spowodować powstanie pęknięć lub otworów w obudowie skrzyni biegów.Produkt nie jest zgodny z rozporządzeniem w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów. Rozgrzane zanieczyszczenia wydostające się z mocowania skrzyni biegów mogą wejść w kontakt ze źródłem zapłonu w pojeździe lub w otoczeniu, co może spowodować pożar. Produkt niebezpieczny (RAPEX)
Opel Mokka KP6 e2*2007/46*0639*32 09.10.2024 r. - 22.10.2024 r. Opony w niektórych pojazdach Opel Mokka mogły zostać uszkodzone podczas testu hamulców na stanowisku badawczym na końcu linii. Może to prowadzić do potencjalnej utraty powierzchni styku opony z drogą lub uszkodzenia opony podczas jazdy. W skrajnym przypadku może to skutkować wypadkiem z powodu nagłej utraty ciśnienia w oponie i/lub pęknięcia opony. Produkt niebezpieczny (RAPEX)
Peugeot, Citroën, DS. Peugeot 208 i 508, C4 i C4X, DS7 MQ9, MQ6, KL5 Peugeot e2*2007/46*0628*22 -26
e2*2007/46*0639*20-23
e2*2007/46*0639*25-26
Citroen C3 e4*2007/46*1241*19-20
e9*2007/46*6816*14-17, DS.
e2*2007/46*0601*23-25
Opel e2*2007/46*0639*21-23
e2*2007/46*0639*25
07.02.2022 r. - 15.11.2023 r., 05.07.2022 r. - 09.10.2023 r., 29.03.2022 r. - 11.12.2023 r., 13.04.2022 r.- 29.11.2023 r. W ograniczonej liczbie pojazdów oprogramowanie ECU (Engine Control Unit) jest niezgodne ze specyfikacją. W niektórych przypadkach może to prowadzić do nieprawidłowego progu wykrywania niedostatecznego zużycia mocznika i/lub do wydajności OBD (systemu diagnostyki pokładowej) do celów monitorowania emisji NOx niebędącej na poziomie docelowym. Doprowadzi to do niezgodności z wymogami przepisów dotyczących emisji spalin. Produkt niebezpieczny (RAPEX)
Peugeot, Citroën, DS., Opel Peugeot 308, Peugeot 408, Peugeot 3008, Peugeot 5008, Citroën C5 AIRCROSS, DS4, Opel ASTRA L, Opel GRANDLAND X MUN, NM7, KP3 e2*2007/46*0534*26
e2*2007/46*0534*26
e2*2007/46*0534*27
e2*2007/46*0534*28
e2*2007/46*0628*30
e2*2007/46*0628*31
e2*2018/858*00064*01-04
e2*2007/46*0642*22-24
e2*2007/46*0628*31
e2*2007/46*0597*29- 31
MUN> 09.02.2023 r. -14.09.2023 r., NM7 > 02.02.2023 r. - 14.09.2024 r., 13.03.2024 r. - 13.09.2024 r., KP3 >02.01.2024 r. - 13.09.2024 r., 04.02.2023 r. - 14.09.2024 r. W pojazdach z układem napędowym MHEV/PHEV może mieć miejsce wyciek z przewodu paliwowego pod pokrywą komory silnika, co jestem efektem osłabienia zacisku na szybkozłączce zamocowanej na pompie wysokiego ciśnienia. W skrajnym przypadku może to doprowadzić do pożaru pojazdu. Produkt niebezpieczny (RAPEX)
Peugeot, Citroën, Opel Peugeot 5008, Citroen C5 Aircross, Opel Mokka, Opel Granland MVT, NR7, KQW MVT > e2*2007/46*0534*28
NR7 e2*2007/46*0642*23-24
KQW e2*2007/46*0639*30-32
2024 Pojazdy objęte kampanią mogą posiadać niezależny moduł telematyki, który nie jest w stanie połączyć się z serwerem zdalnym. Nie ma możliwości wykonywania połączeń alarmowych ani korzystania z innych „usług online” (tj. wskaźnika ograniczeń prędkości – SLI). Stanowi to niezgodność z wymogami prawnymi. Podczas kontroli przed dostawą wymagane jest przełączenie pojazdów w tryb klienta. Jeśli procedura wykonania nie zostanie przeprowadzona prawidłowo, niezależny moduł telematyki pozostanie w trybie postojowym i nie będzie mógł łączyć się z serwerem zdalnym. Produkt niebezpieczny (RAPEX)
Peugeot, Citroën, Opel, Fiat Peugeot Boxer, Citroen Jumper, Opel Movano, Fiat Ducato MTF, NG8, KNV MTF > e3*2007/46*0045*29
NG8>e3*2007/46*0046*28-29
KNV > e3*2007/46*0045*29-30
Fiat Ducato e3*2007/46*0044*48-49
2024 W niektórych samochodach Peugeot Boxer, Citroën Jumper, Opel Movano zainstalowane radio może nie zapewnić prawidłowego działania funkcji kamery cofania. Prowadzi to do niezgodności z wymogami przepisów. Produkt niebezpieczny (RAPEX)
Opel Corsa KPG e2*2007/46*0639*31
e2*2007/46*0639*34
2024 Zgłaszane pojazdy Opel Corsa mogą mieć w Certyfikacie Zgodności (CoC) nieprawidłowe wartości CO2 związane z zamontowanymi w pojeździe z kołami. Z powodu niedoboru felg aluminiowych w wersji Tornado 16”, aby uniknąć wstrzymania produkcji, zakład produkcyjny, w porozumieniu z marką Opel, stosował alternatywne rozmiary i materiały kół (17-calowe felgi aluminiowe i 16-calowe felgi stalowe). Obliczona i zadeklarowana wartość CO2 odnosi się do felgi aluminiowej Tornado 16", a nie do zamontowanych w pojeździe felg alternatywnych. W skrajnym przypadku będzie to prowadzić do niezgodności z wymogami przepisów. Produkt niebezpieczny (RAPEX)

W celu zweryfikowania, czy Państwa pojazd jest lub nie jest objęty akcją serwisową należy wejść bezpośrednio na stronę internetową producenta pojazdu:

ProducentAdres strony internetowej
SKODAhttps://www.skoda-auto.pl/serwis/akcje-przywolawcze
TOYOTAhttps://www.toyota.pl/serwis-i-akcesoria/kampanie-serwisowe
RENAULThttps://www.renault.pl/aktualizacja-produktow.html
VOLKSWAGENhttps://volkswagengdansk.pl/sprawdz-akcje-serwisowa/

Zagadnienia

Artykuł
należy do kategorii:
Nadzór rynku