Ważne
Akcje serwisowe
Dotyczy producentów: powiadomienia o podjętych przez producentów akcjach serwisowych należy kierować od dnia 3 lutego 2025 r. do Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego na adres:
Transportowy Dozór Techniczny
ul. Puławska 125, 02-707 Warszawa
lub
na adres e-mail Wydziału Nadzoru Rynku TDT: nadzor.rynku@tdt.gov.pl.
Marka | Model | Numer akcji serwisowej | Numer homologacji | Okres produkcji | Opis usterki | Produkt niebezpieczny/niezgodny |
---|---|---|---|---|---|---|
Volvo | S60, V60, S90, V90, V90CC, S90L, XC60 and XC90 | R10289 | e4*2007/46*0929*11 e4*2007/46*0929*12 e4*2007/46*1067*07 e4*2007/46*1067*08 e4*2007/46*1220*05 e4*2007/46*1220*06 e4*2007/46*1315*06 e4*2007/46*1315*07 e4*2007/46*1315*08 e4*2007/46*1315*09 | 2020-2021 | Badania Volvo Cars wykazały, że pedał hamulca w pojazdach, których dotyczy problem, mógł nie zostać zamontowany zgodnie ze specyfikacją producenta. Może to prowadzić do nieprawidłowości w działaniu hamulca lub całkowitego braku działania hamulca zasadniczego. Elektryczny hamulec postojowy będzie nadal działał i może być użyty do zatrzymywania pojazdu. | Produkt niebezpieczny (RAPEX) |
Toyota | Proace, Proace EV, Proace Verso, Proace Verso EV | CI24-057 | e2*2007/46*0537*20 e2*2007/46*0538*24 e2*2007/46*0538*25 | 29.08.2024 - 01.10.2024 | Istnieje możliwość, że pojazdy objęte przedmiotową akcją serwisową wyposażone są w mocowania przednich i/lub tylnych siedzeń pasażera, które mogą mieć zmniejszoną wytrzymałość. Spowodowane jest to zastosowaniem nakrętek mocujących z gwintem niezgodnym ze specyfikacją. W rezultacie taki stan może doprowadzić do nieoczekiwanego przesunięcia fotela w razie kolizji i zwiększyć ryzyko wystąpienia obrażeń. | Produkt niebezpieczny (RAPEX) |
Volkswagen | Crafter Grand California | 76AF | e1*2007/46*1935* e1*2007/46*1953* | 08.01.2024 - 06.08.2024 | Ewentualne nieszczelności w instalacji gazowej nie są prawidłowe wykryte w procesie produkcyjnym. Przyczyną mogą być wycieki gazu eksplozja, pożar lub obrażenia osób postronnych. | Produkt niebezpieczny (RAPEX) |
Toyota | Highlander | 24SD-129 | e6*2018/858*00001*00 e6*2018/858*00001*01 e6*2018/858*00001*02 e6*2018/858*00001*03 | 06.12.2019 - 12.01.2024 | Przedmiotowe pojazdy wyposażone są w siedzenia drugiego rzędu składane w proporcji 60/40. Zostały one skonstruowane z ramy zawierającej środkową belkę oparcia. Niektóre punkty siedzenia 40%, na końcach przedmiotowej belki, mogły nie zostać wyprodukowane z minimalnym promieniem spełniającym wymagania dokumentu UN ECE R.21. Opisana środkowa belka (wraz z końcami) pokryta jest pianką. Jeśli jednak do zderzenia dojdzie, gdy oparcie siedzenia jest schowane w 60% lub 40%, a pozostała część nie, możliwe jest, że pasażer z tyłu pojazdu może zetknąć się z ramą oparcia siedzenia wyprodukowaną z nieprawidłowym promieniem zakończenia (który znajduje się pod pianką). W takiej sytuacji może wystąpić zwiększone ryzyko obrażeń osób znajdujących się z tyłu pojazdu. | Produkt niebezpieczny (RAPEX) |
Renault | DUSTER III | 0EGG | e19*2018/858*00001*12 | 09.11.2023 - 11.07.2024 | Odłączenie złącza R107, które mogło nie zostać odpowiednio zabezpieczone fabrycznie, może spowodować utratę połączenia elektrycznego pomiędzy silnikiem a okablowaniem kabiny kierowcy. W rezultacie kierowcy mogą doświadczyć utraty przyczepności, zmniejszonego wspomagania kierownicy oraz nieprawidłowego działania poduszek powietrznych, czujników parkowania i hamulców. Może to zwiększyć ryzyko wypadków i obrażeń. | Produkt niebezpieczny (RAPEX) |
Volvo | S60, V60, S90, V90, V90CC, S90L, XC60 and XC90 | R10289 | e4*2007/46*0929*11 e4*2007/46*0929*12 e4*2007/46*1067*07 e4*2007/46*1067*08 e4*2007/46*1220*05 e4*2007/46*1220*06 e4*2007/46*1315*06 e4*2007/46*1315*07 e4*2007/46*1315*08 e4*2007/46*1315*09 | 2020 r - 2021 r. | Badania Volvo Cars wykazały, że pedał hamulca w pojazdach, których dotyczy problem, mógł nie zostać zamontowany zgodnie ze specyfikacją producenta. Może to prowadzić do nieprawidłowości w działaniu hamulca lub całkowitego braku działania hamulca zasadniczego. Elektryczny hamulec postojowy będzie nadal działał i może być użyty do zatrzymywania pojazdu. | Produkt niebezpieczny (RAPEX) |
Toyota | Proace, Proace EV, Proace Verso, Proace Verso EV | CI24-057 | e2*2007/46*0537*20 e2*2007/46*0538*24 e2*2007/46*0538*25 | 29.08.2024 r - 01.10.2024 r. | Istnieje możliwość, że pojazdy objęte przedmiotową akcją serwisową wyposażone są w mocowania przednich i/lub tylnych siedzeń pasażera, które mogą mieć zmniejszoną wytrzymałość. Spowodowane jest to zastosowaniem nakrętek mocujących z gwintem niezgodnym ze specyfikacją. W rezultacie taki stan może doprowadzić do nieoczekiwanego przesunięcia fotela w razie kolizji i zwiększyć ryzyko wystąpienia obrażeń. | Produkt niebezpieczny (RAPEX) |
Volkswagen | Crafter Grand California | 76AF | e1*2007/46*1935* e1*2007/46*1953* | 08.01.2024 r - 06.08.2024 r. | Ewentualne nieszczelności w instalacji gazowej nie są prawidłowe wykryte w procesie produkcyjnym. Przyczyną mogą być wycieki gazu eksplozja, pożar lub obrażenia osób postronnych. | Produkt niebezpieczny (RAPEX) |
Toyota | Highlander | 24SD-129 | e6*2018/858*00001*00 e6*2018/858*00001*01 e6*2018/858*00001*02 e6*2018/858*00001*03 | 06.12.2019 - 12.01.2024 | Przedmiotowe pojazdy wyposażone są w siedzenia drugiego rzędu składane w proporcji 60/40. Zostały one skonstruowane z ramy zawierającej środkową belkę oparcia. Niektóre punkty siedzenia 40%, na końcach przedmiotowej belki, mogły nie zostać wyprodukowane z minimalnym promieniem spełniającym wymagania dokumentu UN ECE R.21. Opisana środkowa belka (wraz z końcami) pokryta jest pianką. Jeśli jednak do zderzenia dojdzie, gdy oparcie siedzenia jest schowane w 60% lub 40%, a pozostała część nie, możliwe jest, że pasażer z tyłu pojazdu może zetknąć się z ramą oparcia siedzenia wyprodukowaną z nieprawidłowym promieniem zakończenia (który znajduje się pod pianką). W takiej sytuacji może wystąpić zwiększone ryzyko obrażeń osób znajdujących się z tyłu pojazdu. | Produkt niebezpieczny (RAPEX) |
Renault | DUSTER III | 0EGG | e19*2018/858*00001*12 | 09.11.2023 - 11.07.2024 r. | Odłączenie złącza R107, które mogło nie zostać odpowiednio zabezpieczone fabrycznie, może spowodować utratę połączenia elektrycznego pomiędzy silnikiem a okablowaniem kabiny kierowcy. W rezultacie kierowcy mogą doświadczyć utraty przyczepności, zmniejszonego wspomagania kierownicy oraz nieprawidłowego działania poduszek powietrznych, czujników parkowania i hamulców. Może to zwiększyć ryzyko wypadków i obrażeń. | Produkt niebezpieczny (RAPEX) |
BMW | 5series, i5, iX | 0065020500, 0065030500 | e1*2018/858*00316* e1*2018/858*00360* e1*2018/858*00317* e1*2018/858*00109* | 9.10.2024 r - 18.10.2024 r | Kampania serwisowa sprowadzająca się do wymiany elastycznego przewodu paliwowego na zmodyfikowany. W szczególnych warunkach eksploatacyjnych, na skutek niewłaściwego montażu przewodu paliwowego może wystąpić jego niepożądane wygięcie powodujące kontakt z oudową pochłaniacza par paliwa. Zaistniała sytuacja może prowadzić w ekstremalnych przypadkach do przetarcia przewodu paliwowego i w efekcie końcowym wycieku paliwa. W związku z zaistniałą sytuacją producent zdecydował się na wymianę elastycznego przewodu paliwowego na zmodyfikowany. | Produkt niebezpieczny (RAPEX) |
Mini | Cooper, Aceman | 0061970800 | e1*2018/858*00347* e1*2018/858*00382* | 29.01.2024 r - 28.11.2024 r | Akumulator mógł nie zostać wyprodukowany zgodnie ze specyfikacją. W niektórych sytuacjach nie można wykluczyć, że tak nieprawidłowe działanie doprowadzi do zwarcia wysokiego napięcia bateria. W mieście może dojść do pożaru pojazdu, nawet gdy jest on zaparkowany niezwykle rzadkie przypadki. dlatego może wystąpić awaria akumulatora wysokonapięciowego | Produkt niebezpieczny (RAPEX) |
BMW | X3 | 0012350600 | e1*2018/858*00409 | Usterka dotyczy połączenia dynamostartera. Jeden z przewodów 48 V dynamostartera może być nieprawidłowo przykręcony. Objawia się to problemami ze stykiem oraz wzrostem rezystancji kontaktowej w połączeniu śrubowym. Może to spowodować miejscowe przegrzanie, a nawet pożar pojazdu lub wyłączenie silnika podczas jazdy. | Produkt niebezpieczny (RAPEX) | |
BMW | 0051070600: X3 (G01), X3 M (F97), 0041340200: X1 (U11), | 0051070600, 0041340200 | 0051070600: e1*2007/46*1797 e1*2007/46*1988 0041340200: e1*2018/858*00153 | 0051070600 – Wymiana złącza śrubowego szyny do mocowania w bagażniku. Usterka dotyczy mocowania szyn w bagażniku. Kontrole wykazały, że przy wcześniejszej naprawie mocowania szyn w bagażniku użyto części, które nie w każdym przypadku zapewniają bezpieczne złącze śrubowe. W poważnych okolicznościach prowadzących do wypadku nie można wykluczyć, że szyny do mocowania mogą się przesunąć, a zatem istnieje dodatkowe potencjalne ryzyko powstania obrażeń ciała. 0041340200 – Kontrola słupka B U11. Usterka dotyczy słupka B z lewej i z prawej strony. Do produkcji użyto częściowo niewłaściwego materiału do wzmocnienia słupka B. W przypadku uderzenia bocznego może to prowadzić do zmienionej charakterystyki zderzenia i nie można wykluczyć zwiększonego ryzyka powstania obrażeń ciała u pasażerów. | Produkt niebezpieczny (RAPEX) | |
Mazda | MX-5 | AS001A | e5*2007/46*0069 | 28.11.2023 r - 20.09.2024 r | W przedmiotowych pojazdach, podczas cofania pojazdem, przeszkody mogą nie zostać prawidłowo wykryte z powodu nieodpowiedniego oprogramowania w module wspomagania parkowania, co może powodować opisane poniżej problemy, zwiększając ryzyko wypadku. a) Obecność przeszkody i odległość od przeszkody może nie być prawidłowo komunikowana przez wyświetlacz lub dźwięk ostrzegawczy. Uwaga: Objęty stan nie jest zgodny z regulaminem ONZ nr 158 "Świadomość niechronionych użytkowników dróg znajdujących się za pojazdami podczas cofania". b) System inteligentnego wspomagania hamulców (SBS) [funkcja wykrywania do tyłu] może nie działać prawidłowo. O możliwym niebezpieczeństwie może nie powiadamiać ekran lub dźwięk ostrzegawczy, a sterowanie hamulcami może nie być wykonywane prawidłowo. | Produkt niebezpieczny (RAPEX) |
Renault | Kangoo III | 0EKL | e2*2018/858*00001*13 e2*2018/858*00002*14 | 18.10.2024 r - 29.10.2024 r | Możliwy brak zamontowania osi w jednym lub kilku zawiasach drzwi tylnych uchylnych, co może spowodować poluzowanie się drzwi i/lub wystąpienie korozji w miejscu zamontowania zawiasów. | Produkt niebezpieczny (RAPEX) |
Land Rover | Defender V8 S/C 5.0L | N977 | e5*2007/46*0092*10 e5*2007/46*0092*10 | 2025 r. | w niektórych pojazdach Land Rover Defender V8 S/C 5.0L z lat modelowych 2025 do 2026 zidentyfikowano nieprawidłowy zestaw ustawień Trybu Dynamicznego wskutek czego jazda z włączonym Trybem Dynamicznym nie zapewnia odpowiedniej stabilności i sztywności układu zawieszenia ani odpowiedniej kontroli stabilności. W związku z powyższym istnieje zwiększone ryzyko utraty kontroli nad pojazdem i wypadku. Zidentyfikowane pojazdy nie powinny posiadać skonfigurowanej opcji Trybu Dynamicznego. | Produkt niebezpieczny (RAPEX) |
Hyundai | H1/Grand Starex (TQ) | 41D185 | e4*2001/116*0129 e4*2007/46*0091 | 18.08.2010 r. - 22.11.2018 r. | W niektórych pojazdach może dojść do zwarcia elektrycznego w skrzynce przyłączeniowej w komorze silnika na skutek uszkodzenia osłony przewodu po nadmiernym wzroście temperatury w miejscu mocowania zacisków. | Produkt niebezpieczny (RAPEX) |
Hyundai | Ix35 (EL) | 41DC27 | e11*2007/46*0104 e11*2007/46*0192 | 13.01.2010 r. - 07.11.2013 r. | W niektórych egzemplarzach pojazdów może dojść do przedostania się płynu hamulcowego do płytki PCB na skutek zmian fizycznych w pierścieniach O-ring spowodowanych zanieczyszczeniami płynu hamulcowego wilgocią, brudem lub rozpuszczonymi metalami. W konsekwencji stwarza to ryzyko zwarcia elektrycznego w obwodzie modulatora HECU. Użytkownicy mogą sprawdzić na podstawie VIN na stronie internetowej przedstawiciela producenta, czy posiadany przez nich samochód jest objęty akcją naprawczą: https://www.hyundai.com/pl/pl/serwis/serwis/dla-klientow-hyundai/akcje-przywolawcze.html | Produkt niebezpieczny (RAPEX) |
Honda | Pilot | 6AY | 01.2023 r - 07.2024 r | Wykryto awarię kontroli momentu obrotowego z powodu nieprawidłowego oprogramowania FI-ECU dostawcy. Może zapalić się kontrolka MIL lub dojść do zgaśnięcia silnika. Usterka ta może naruszać kilka przepisów dotyczących diagnostyki pokładowej (OBD). Możliwe jest niespodziewane zgaśnięcie silnika i utrata siły napędowej podczas jazdy. W przypadku awarii OBD mogą wystąpić objawy niezgodne z obowiązującymi przepisami. | Produkt niebezpieczny (RAPEX) | |
KIA | EV6 (CV) | 241041 | e9*2018/858*11073*00, e9*2018/858*11073*01 e9*2018/858*11073*02 e9*2018/858*11073*03 e9*2018/858*11073*04 | 20.04 2021 r-. 28.02.2024 r. | Kia stwierdziła problem związany ze zintegrowaną jednostką sterującą ładowaniem (ICCU), która może z czasem ulec uszkodzeniu w wyniku chwilowego wysokiego napięcia oraz cykli termicznych. Uszkodzony moduł ICCU nie jest w stanie ładować akumulatora 12 V, który może się stopniowo rozładowywać podczas jazdy, co powoduje stopniowe zmniejszanie się mocy napędowej pojazdu. W przypadku zignorowania komunikatów i ostrzeżeń związanych ze stanem rozładowywania akumulatora i kontynuowania jazdy pojazdem w trybie zmniejszonej mocy, może ostatecznie nastąpić całkowita utrata mocy napędowej, co może skutkować potencjalnym wypadkiem. | Produkt niebezpieczny (RAPEX) |
Citroen, DS. | C3, DS3 | NQ3 | 24.09.2008 r. - 21.02.2017 r. (C3), 05.12.2008 r - 30.05.2019 r (DS3) | W zgłaszanych pojazdach Citroën C3 i DS3 może wystąpić po pewnym czasie użytkowania ryzyko wadliwego działania poduszek powietrznych kierowcy i pasażera TAKATA. Preparat będący propelentem użyty do produkcji poduszki powietrznej kierowcy, a częściowo także pasażera może ulegać zmianom w miarę upływu czasu oraz narażenia na bardzo wysoką temperaturę/wilgotność. W przypadku kolizji, gdy napełniacz poduszki powietrznej zostanie uruchomiony, generowanie gazu może następować szybciej niż zaprojektowano. Takie potencjalne uwolnienie większej energii może prowadzić do odłączenia metalowych fragmentów od ulegającego rozerwaniu napełniacza, a części te mogą polecieć w kierunku kierowcy/pasażerów pojazdu. W skrajnym przypadku może to doprowadzić do poważnych obrażeń lub utraty życia. | Produkt niebezpieczny (RAPEX) | |
Honda | CR-V, ZR-V, Civic, Civic Type-R | 6JP | 08.2021 r. - 08.2024 r. | Producent odkrył, że zmniejszenie ilości smaru w obszarze zazębienia koła ślimakowego w przekładni EPS może zwiększyć opór ślizgowy, co powoduje większe wahania momentu obrotowego podczas skręcania kierownicą. Może to skutkować nietypowym hałasem lub niebezpiecznym blokowaniem kierownicy podczas manewrowania. | Produkt niebezpieczny (RAPEX) | |
Kia | Carens | 241155 | e4*2007/46*0633*01 e4*2007/46*0633*02 e4*2007/46*0633*04 e4*2007/46*0633*05 e4*2007/46*0633*06 e4*2007/46*0633*07 e4*2007/46*0633*08 | 28.08.2012 r. - 23.07.2018 r. | Kia zidentyfikowała problem związany z hydrauliczno-elektroniczną jednostką sterującą (Hydraulic Electronic Control Unit - HECU). Awaria występuje w jednostkach HECU w pojazdach, które są wyposażone w układy zapobiegające blokowaniu kół (ABS) i elektroniczną kontrolę stabilności trakcji (ESC). Podstawową przyczyną jest wyciek płynu hamulcowego, który może doprowadzić do zwarcia elektrycznego w trakcie eksploatacji pojazdu, powodując przeciążenie elektryczne w module ABS. Stan ten może spowodować incydent termiczny w komorze silnika, niezależnie od tego, czy pojazd jest zaparkowany, czy jest w ruchu. Objawem w pojazdach dotkniętych problemem może być zapalona kontrolka ostrzegawczą, awarii (MIL) i/lub kontrolka ABS, a także dym oraz zapach spalenizny wydobywający się z komory silnika i podzespołów HECU. | Produkt niebezpieczny (RAPEX) |
Kia | Niro | 241123 , KRE24-17-P060-DE EV | e4*2007/46*1139*12 | 20.07.2021 r. - 22.02.2022 r. | Kia zidentyfikowała problem związany z wtyczką bezpieczeństwa baterii wysokiego napięcia. Z upływem czasu powierzchnie styku wtyczki bezpieczeństwa baterii wysokiego napięcia mogą powodować zwiększoną oporność elektryczną, co może prowadzić do ich przegrzania i stopienia. W niektórych przypadkach może to spowodować utratę mocy napędowej pojazdu lub, w rzadkich przypadkach, pożar. W pojazdach, których to dotyczy, może zapalić się lampka ostrzegawcza i komunikat „Sprawdź układ pojazdu elektrycznego”, a także w pojeździe może pojawić się zapach stopionego plastiku i/lub widoczny dym. Problem ten jest związany z wadą produkcyjną zacisku wtyczki (żeński-żeński). | Produkt niebezpieczny (RAPEX) |
Suzuki | AN400A M3, M4, M5 | 97K3 | e6*168/2013*00067*05 | 09.09.2022 r. - 19.07.2024 r. | Kampania serwisowa sprowadzająca się do wymiany elastycznego przewodu paliwowego na zmodyfikowany. W szczególnych warunkach eksploatacyjnych, na skutek niewłaściwego montażu przewodu paliwowego może wystąpić jego niepożądane wygięcie powodujące kontakt z oudową pochłaniacza par paliwa. Zaistniała sytuacja może prowadzić w ekstremalnych przypadkach do przetarcia przewodu paliwowego i w efekcie końcowym wycieku paliwa. W związku z zaistniałą sytuacją producent zdecydował się na wymianę elastycznego przewodu paliwowego na zmodyfikowany. | Produkt niebezpieczny (RAPEX) |
Jeep | Wrangler, Gladiator | 19A | 23.08.2017 r. - 16.02.2023 r. | Tarcie może spowodować przegrzanie tarczy dociskowej sprzęgła, co może doprowadzić do nieoczekiwanego pęknięcia tarczy dociskowej. Pęknięcie tarczy dociskowej może spowodować powstanie pęknięć lub otworów w obudowie skrzyni biegów.Produkt nie jest zgodny z rozporządzeniem w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów. Rozgrzane zanieczyszczenia wydostające się z mocowania skrzyni biegów mogą wejść w kontakt ze źródłem zapłonu w pojeździe lub w otoczeniu, co może spowodować pożar. | Produkt niebezpieczny (RAPEX) | |
Opel | Mokka | KP6 | e2*2007/46*0639*32 | 09.10.2024 r. - 22.10.2024 r. | Opony w niektórych pojazdach Opel Mokka mogły zostać uszkodzone podczas testu hamulców na stanowisku badawczym na końcu linii. Może to prowadzić do potencjalnej utraty powierzchni styku opony z drogą lub uszkodzenia opony podczas jazdy. W skrajnym przypadku może to skutkować wypadkiem z powodu nagłej utraty ciśnienia w oponie i/lub pęknięcia opony. | Produkt niebezpieczny (RAPEX) |
Peugeot, Citroën, DS. | Peugeot 208 i 508, C4 i C4X, DS7 | MQ9, MQ6, KL5 | Peugeot e2*2007/46*0628*22 -26 e2*2007/46*0639*20-23 e2*2007/46*0639*25-26 Citroen C3 e4*2007/46*1241*19-20 e9*2007/46*6816*14-17, DS. e2*2007/46*0601*23-25 Opel e2*2007/46*0639*21-23 e2*2007/46*0639*25 | 07.02.2022 r. - 15.11.2023 r., 05.07.2022 r. - 09.10.2023 r., 29.03.2022 r. - 11.12.2023 r., 13.04.2022 r.- 29.11.2023 r. | W ograniczonej liczbie pojazdów oprogramowanie ECU (Engine Control Unit) jest niezgodne ze specyfikacją. W niektórych przypadkach może to prowadzić do nieprawidłowego progu wykrywania niedostatecznego zużycia mocznika i/lub do wydajności OBD (systemu diagnostyki pokładowej) do celów monitorowania emisji NOx niebędącej na poziomie docelowym. Doprowadzi to do niezgodności z wymogami przepisów dotyczących emisji spalin. | Produkt niebezpieczny (RAPEX) |
Peugeot, Citroën, DS., Opel | Peugeot 308, Peugeot 408, Peugeot 3008, Peugeot 5008, Citroën C5 AIRCROSS, DS4, Opel ASTRA L, Opel GRANDLAND X | MUN, NM7, KP3 | e2*2007/46*0534*26 e2*2007/46*0534*26 e2*2007/46*0534*27 e2*2007/46*0534*28 e2*2007/46*0628*30 e2*2007/46*0628*31 e2*2018/858*00064*01-04 e2*2007/46*0642*22-24 e2*2007/46*0628*31 e2*2007/46*0597*29- 31 | MUN> 09.02.2023 r. -14.09.2023 r., NM7 > 02.02.2023 r. - 14.09.2024 r., 13.03.2024 r. - 13.09.2024 r., KP3 >02.01.2024 r. - 13.09.2024 r., 04.02.2023 r. - 14.09.2024 r. | W pojazdach z układem napędowym MHEV/PHEV może mieć miejsce wyciek z przewodu paliwowego pod pokrywą komory silnika, co jestem efektem osłabienia zacisku na szybkozłączce zamocowanej na pompie wysokiego ciśnienia. W skrajnym przypadku może to doprowadzić do pożaru pojazdu. | Produkt niebezpieczny (RAPEX) |
Peugeot, Citroën, Opel | Peugeot 5008, Citroen C5 Aircross, Opel Mokka, Opel Granland | MVT, NR7, KQW | MVT > e2*2007/46*0534*28 NR7 e2*2007/46*0642*23-24 KQW e2*2007/46*0639*30-32 | 2024 | Pojazdy objęte kampanią mogą posiadać niezależny moduł telematyki, który nie jest w stanie połączyć się z serwerem zdalnym. Nie ma możliwości wykonywania połączeń alarmowych ani korzystania z innych „usług online” (tj. wskaźnika ograniczeń prędkości – SLI). Stanowi to niezgodność z wymogami prawnymi. Podczas kontroli przed dostawą wymagane jest przełączenie pojazdów w tryb klienta. Jeśli procedura wykonania nie zostanie przeprowadzona prawidłowo, niezależny moduł telematyki pozostanie w trybie postojowym i nie będzie mógł łączyć się z serwerem zdalnym. | Produkt niebezpieczny (RAPEX) |
Peugeot, Citroën, Opel, Fiat | Peugeot Boxer, Citroen Jumper, Opel Movano, Fiat Ducato | MTF, NG8, KNV | MTF > e3*2007/46*0045*29 NG8>e3*2007/46*0046*28-29 KNV > e3*2007/46*0045*29-30 Fiat Ducato e3*2007/46*0044*48-49 | 2024 | W niektórych samochodach Peugeot Boxer, Citroën Jumper, Opel Movano zainstalowane radio może nie zapewnić prawidłowego działania funkcji kamery cofania. Prowadzi to do niezgodności z wymogami przepisów. | Produkt niebezpieczny (RAPEX) |
Opel | Corsa | KPG | e2*2007/46*0639*31 e2*2007/46*0639*34 | 2024 | Zgłaszane pojazdy Opel Corsa mogą mieć w Certyfikacie Zgodności (CoC) nieprawidłowe wartości CO2 związane z zamontowanymi w pojeździe z kołami. Z powodu niedoboru felg aluminiowych w wersji Tornado 16”, aby uniknąć wstrzymania produkcji, zakład produkcyjny, w porozumieniu z marką Opel, stosował alternatywne rozmiary i materiały kół (17-calowe felgi aluminiowe i 16-calowe felgi stalowe). Obliczona i zadeklarowana wartość CO2 odnosi się do felgi aluminiowej Tornado 16", a nie do zamontowanych w pojeździe felg alternatywnych. W skrajnym przypadku będzie to prowadzić do niezgodności z wymogami przepisów. | Produkt niebezpieczny (RAPEX) |
W celu zweryfikowania, czy Państwa pojazd jest lub nie jest objęty akcją serwisową należy wejść bezpośrednio na stronę internetową producenta pojazdu:
Producent | Adres strony internetowej |
---|---|
SKODA | https://www.skoda-auto.pl/serwis/akcje-przywolawcze |
TOYOTA | https://www.toyota.pl/serwis-i-akcesoria/kampanie-serwisowe |
RENAULT | https://www.renault.pl/aktualizacja-produktow.html |
VOLKSWAGEN | https://volkswagengdansk.pl/sprawdz-akcje-serwisowa/ |